Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 99 ze 100
Koniec rozrzutności. Nadchodzące miesiące będą pod znakiem oszczędności, efektywności i upraszczania. Przeczytaj czego można się spodziewać w tym roku w świecie opakowań.
Koszty rosną. Popyt maleje, w Europie nawet o 13%.
Dlatego nikogo nie zdziwi, że przedsiębiorcy i firmy już teraz szukają sposobów na oszczędzanie.
Cena opakowania jest jedną ze składowych kosztów, dlatego jako pierwszy krok przychodzi nam do głowy szukanie tańszych dostawców.
Warto jednak pamiętać, że chociaż cena opakowania jest najbardziej widzialna, nie musi być największym kosztem. Już wcześniej pisaliśmy, że większość kosztów opakowań jest skryta – na przykład długi czas pakowania, towar uszkodzony z powodu złej jakości opakowań i każdy niewykorzystany centymetr magazynu.
Jeśli chcesz naprawdę oszczędzić to musisz zoptymalizować cały proces pakowania od komplementacji po wysyłkę.
RADA: Lepsze ceny zyskasz poprzez kupno większej ilości opakowań na raz. Na przykład u nas oszczędzisz 15% ze zniżką ilościową i kupnem po paletach.
Praca magazynierów to koszt, z którym musisz się liczyć.
Nie tylko ze strony klientów, ale również odgórnie z Unii Europejskiej, rośnie nacisk na opakowania, które są zrównoważone/ekologiczne/zielone… po prostu takie, które zmniejszają obciążenie dla środowiska.
Konsumenci są również coraz bardziej wyczuleni na greenwashing i łatwiej zauważają nieekologiczne produkty, które tylko udają, że są eko.
W 2023 roku oraz w kolejnych latach nie będzie wystarczyć wymiana opakowań na papierowe. W ciągu ostatnich dwóch lat dużo przedsiębiorstw wkroczyło na „zieloną ścieżkę” w ten sposób, że zaczęło pakować bez plastików. Ma to sens – papier jest wyprodukowany ze źródeł odnawialnych a produkty papierowe można łatwo poddać recyklingowi.
Firmy jednak mogą iść znacznie dalej. Oczekuje się o wiele większego zainteresowania rzeczywistym oszczędzaniem środowiska, na przykład mierzeniem śladu węglowego albo śladu ekologicznego.
Trend ten wspiera również Unia Europejska. W ramach dyrektywy o opakowaniach i odpadkach z opakowań chce zdefiniować ile maksymalnie wolnej przestrzeni może być w pudełku.
RADA: Opakowania to tylko 14% emisji przeciętnego e-shopu. Dlatego sklepy internetowe powinny ograniczyć emisje kompleksowo.
W ten sposób na pewno nie. Overpacking negatywnie wpływa na środowisko naturalne, ale również na Twój portfel.
Design opakowaniowy wciąż będzie stał pod znakiem minimalizmu.
Wzorowym przykładem są papierowe torebki od Schwan Cosmetics albo opakowania palarni kawy Pikola – na opakowaniach jest nadrukowane wyłącznie logo, mają jeden kolor, prosty wzór…
Jeśli w tym roku planujesz zakup personalizowanych pudełek i taśm z nadrukiem, postaw na minimalizm. Taki design jest sprytny z dwóch powodów: opakowanie nie tylko wygląda elegancko, ale również obniża koszty, ponieważ nadruk za pomocą jednego koloru jest tańszy niż skomplikowany nadruk wielokolorowy.
Prosty design będzie trendy również w 2023 roku.
Na przykład Packeta w zeszłym roku w pełni wkroczyła na tę ścieżkę.
Można oczekiwać, że najwięksi gracze na rynku będą kontynuować automatyzację i robotyzację, przez co będą zwiększać granicę między nimi a małymi i średnimi e-shopami. Linie pakowe pozwolą w dłuższej perspektywie oszczędzić dużo pieniędzy, a na ogromną inwestycję mogą sobie pozwolić tylko te największe firmy, które wysyłają tysiące paczek dziennie.
Mniejsi gracze na rynku mogą korzystać z półautomatycznych rozwiązań.
RADA: Dmuchanie swoich poduszek powietrznych opłaca się przy zużyciu 6 lub większej ilości worków miesięcznie. Przeczytaj więcej o tym kiedy zakupić maszynę do nadmuchiwania poduszek powietrznych.
W pełni zautomatyzowane linie pakowe zostaną wprowadzone w największych firmach.
Kto da radę w 2023 roku ograniczyć pakowanie na niezbędne minimum i jeszcze do tego zniżyć koszty oraz wpływ na środowisko naturalne, ten będzie zwycięzcą.
Jeśli potrzebujesz pomóc z pakowaniem nie wahaj się do nas odezwać. Razem znajdziemy rozwiązanie.