Drogowskaz

Jesteśmy online.Połączenie:
Pusty koszyk
 

Produkty w koszyku

8 sposobów jak pozytywnie zaskoczyć klienta tak, żeby ponownie u nas złożył zamówienie

Autorem jest Sonia dnia 26. 3. 2025

Zamówienie zostało złożone. Klient zapłacił, otrzymał potwierdzenie na e-mail, a Ty pakujesz przesyłkę. Myślisz sobie: „Misja zakończona”. Niekoniecznie. Właśnie teraz masz szansę przekształcić jednorazowy zakup w długotrwałą relację.

Czym? Upominkiem, który możesz starannie dobrać i spersonalizować, jednocześnie wspierając swoją strategię cross-sellingu.

Według badań, u klientów, którzy w paczce znajdują coś dodatkowego, prawdopodobieństwo ponownego zakupu wzrasta nawet o 40%. Ponadto zadowolony klient zazwyczaj opowiada o swoim pozytywnym doświadczeniu średnio 5 osobom.

Co możesz dodać do przesyłki?

Kupon zniżkowy, który zachwyci

Badania Harvard Business School pokazują, że wzrost retencji klientów o 5% może zwiększyć zyski nawet o 25%. Dołączając rabat do przesyłki, masz jeden z najlepszych sposobów na wsparcie sprzedaży.

Spróbuj podejść do tego inaczej niż zwykłe: „Przesyłamy Ci 10% rabatu na następny zakup”. Co powiesz na spersonalizowaną wiadomość dopasowaną do klienta? „Widzimy, że wybrałeś naszą naturalną kosmetykę – do kolejnej pielęgnacji Twojej skóry dostajesz rabat 30 zł”.

Oczywiście należy dokładnie przeliczyć warunki i wartość kuponu, a także ograniczyć termin jego ważności. Wówczas klienci odczuwają silniejszą potrzebę skorzystania z oferty, by jej nie przegapić.

A jakie są inne możliwości? Na przykład:

  • zniżka 15 zł na następny zakup  
  • 15% rabatu na kolejny zakup
  • kupon na darmową dostawę
  • 1+1 gratis

Extra TIP: Wyślij od razu dwa kupony – jeden dla klienta a drugi dla jego znajomych. Dzięki temu łatwo poleci Cię dalej.


Kupony w dwóch egzemplarzach mogą zwiększyć Twój zasięg. Wystarczy, że klient przekaże jeden kod swoim znajomym.
 

Próbka, dzięki której pokażesz nowe produkty

Próbki są doskonałymi pomocnikami, gdy wprowadzasz nowy produkt lub chcesz pokazać klientom powiązane produkty.

Zamiast losowych próbek dodaj produkty uzupełniające na podstawie poprzednich zakupów. Na przykład, jeśli klient kupił preparat do pielęgnacji włosów, dodaj mu tester w sprayu do stylizacji z tej samej serii.

Jakie są inne możliwości?

  • całkowicie nowy produkt 
  • inny smak tego samego produktu – do czekolady orzechowej dodaj kostkę czekolady z chili

Prezent, który rozgrzeje serce 

Co powiesz na coś praktycznego, związanego z zamówieniem? Do ekologicznych produktów możesz dodać np. wielokrotny woreczek zamiast  plastikowego.

Albo może drobną czekoladkę, którą klient zje ze znakomitą kawą filtrowaną od Kofio?


Wydawnictwo Melvil czasem dodaje do książek prezent, jak na przykład te brandowe naklejki świąteczne.

Co jeszcze nadaje się jako prezent?

  • grzebień lub lusterko do kosmetyków
  • etykiety i papier do pakowania tuż przed Bożym Narodzeniem 
  • obroża odblaskowa do psich granulek 
  • naklejka z logo 
  • zabawna plakietka

Tip: Klienci chętnie pochwalą się prezentem w mediach społecznościowych, jeśli dostaną od Ciebie coś miłego. Zorganizuj konkurs, zachęć ich do zrobienia sobie zdjęcia z prezentem i dodania #hashtag, który wymyślisz. W ten sposób sami tworzą Ci wartościowy content, a posty mogą zyskać większy zasięg.
 

Podziękowanie, które nie jest tylko frazesem

„Dziękujemy za Twój zakup!” – brzmi nudno. Może spróbuj tak: „Dziękujemy, że wybrałeś naszą rodzinną firmę. Każde zamówienie wiele dla nas znaczy. Ciesz się swoją przesyłką.” Albo napisz wiadomość odręcznie.

Czujesz różnicę? :-)


Nie zapomnij o napisaniu imienia, podziękowania i podpisie.


Zachęta do wystawienia recenzji, na którą zasługujesz

Zamiast nudnej prośby o opinię, spróbuj konkretniejszego pytania, które skłoni klienta do działania: „Jak pachną Twoje nowe perfumy? Podziel się opinią i pomóż innym w wyborze.”

Tak właśnie prosimy o recenzję w naszym sklepie internetowym.


Zachęta do wystawienia opinii może być krótka i treściwa.

Uprość klientowi drogę do recenzji. Na przykład, tworząc kod QR lub skrócony link (np. bit.ly/chce-was-ocenic, który prowadzi bezpośrednio do formularza recenzji.


Spersonalizowane opakowanie, które mówi za Ciebie

Nawet samo pudełko, w którym wysyłasz towar, może sprawić klientowi przyjemność. Twoim „polem do popisu” jest wieko kartonu, jego wypełnienie oraz taśma z nadrukiem. 


Taśma może być świetnym miejscem na przekaz, który ucieszy klienta.

RADA: Jak najlepiej wykorzystać wieko pudełka? Zainspiruj się tutaj. Możesz też sprawdzić, jak oryginalnie mogą wyglądać Twoje taśmy z nadrukiem.

 

Ulotka pomocna w pielęgnacji 

Ulotki wprawdzie wymagają więcej czasu na przygotowanie, ale wciąż działają skutecznie. Sklep z butami może do przesyłek dodawać informację o właściwej pielęgnacji obuwia skórzanego.

Bookbot dołącza do swoich przesyłek ulotkę z informacją, jak można zwrócić książki do dalszego obiegu.

Tip: Ulotki możesz przygotować w kilku wersjach i dołączać w zależności od tego, co dany klient kupił. Podobną strategię stosuje wydawnictwo Melvil – do zakupionych książek dorzuca informacje o nowościach albo bestsellerach. 


Tematyczne ulotki do książek dorzuca np. nasze ulubione wydawnictwo Melvil.
 

Trendy wskazówki, które wciąż są na topie

  • Zrównoważony rozwój jako bonus – klienci docenią, jeśli dodasz coś ekologicznego, np. papier nasienny, który może wykiełkować. 
  • Treści interaktywne – kod QR prowadzący do filmiku z podziękowaniem od założyciela e-sklepu albo do odpowiedniej playlisty na Spotify.
  • Grywalizacja – mały konkurs w środku opakowania, np. „Znajdź ukryty kod i zgarnij 10% rabatu na następny zakup!”

Czy Twoje starania przyniosły oczekiwany efekt?

Monitorowanie osiąganych celów nie musi być skomplikowane – wystarczy przypilnować kilka szczegółów:

  • Jeśli dołączasz do przesyłek kody rabatowe lub kupony, sprawdzaj w systemie, ile unikalnych kodów zostało wykorzystanych.
  • Wysyłasz próbki? Dodaj do nich krótką notatkę, zamieść link z parametrem UTM lub kod QR i obserwuj, czy klienci dokonują ponownych zakupów.

Nasze rady na koniec 

Są sytuacje, na które nie masz wpływu – paczka może się spóźnić, dotrzeć uszkodzona czy obita. Jeśli jednak w środku klient znajdzie małą niespodziankę, jesteśmy przekonani, że takie nieprzyjemności szybciej pójdą w zapomnienie. :-) 

Produkty wspomiane w artykułe