Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 99 ze 100
Zamówienie zostało złożone. Klient zapłacił, otrzymał potwierdzenie na e-mail, a Ty pakujesz przesyłkę. Myślisz sobie: „Misja zakończona”. Niekoniecznie. Właśnie teraz masz szansę przekształcić jednorazowy zakup w długotrwałą relację.
Czym? Upominkiem, który możesz starannie dobrać i spersonalizować, jednocześnie wspierając swoją strategię cross-sellingu.
Według badań, u klientów, którzy w paczce znajdują coś dodatkowego, prawdopodobieństwo ponownego zakupu wzrasta nawet o 40%. Ponadto zadowolony klient zazwyczaj opowiada o swoim pozytywnym doświadczeniu średnio 5 osobom.
Co możesz dodać do przesyłki?
Badania Harvard Business School pokazują, że wzrost retencji klientów o 5% może zwiększyć zyski nawet o 25%. Dołączając rabat do przesyłki, masz jeden z najlepszych sposobów na wsparcie sprzedaży.
Spróbuj podejść do tego inaczej niż zwykłe: „Przesyłamy Ci 10% rabatu na następny zakup”. Co powiesz na spersonalizowaną wiadomość dopasowaną do klienta? „Widzimy, że wybrałeś naszą naturalną kosmetykę – do kolejnej pielęgnacji Twojej skóry dostajesz rabat 30 zł”.
Oczywiście należy dokładnie przeliczyć warunki i wartość kuponu, a także ograniczyć termin jego ważności. Wówczas klienci odczuwają silniejszą potrzebę skorzystania z oferty, by jej nie przegapić.
Extra TIP: Wyślij od razu dwa kupony – jeden dla klienta a drugi dla jego znajomych. Dzięki temu łatwo poleci Cię dalej.
Kupony w dwóch egzemplarzach mogą zwiększyć Twój zasięg. Wystarczy, że klient przekaże jeden kod swoim znajomym.
Próbki są doskonałymi pomocnikami, gdy wprowadzasz nowy produkt lub chcesz pokazać klientom powiązane produkty.
Zamiast losowych próbek dodaj produkty uzupełniające na podstawie poprzednich zakupów. Na przykład, jeśli klient kupił preparat do pielęgnacji włosów, dodaj mu tester w sprayu do stylizacji z tej samej serii.
Co powiesz na coś praktycznego, związanego z zamówieniem? Do ekologicznych produktów możesz dodać np. wielokrotny woreczek zamiast plastikowego.
Albo może drobną czekoladkę, którą klient zje ze znakomitą kawą filtrowaną od Kofio?
Wydawnictwo Melvil czasem dodaje do książek prezent, jak na przykład te brandowe naklejki świąteczne.
Tip: Klienci chętnie pochwalą się prezentem w mediach społecznościowych, jeśli dostaną od Ciebie coś miłego. Zorganizuj konkurs, zachęć ich do zrobienia sobie zdjęcia z prezentem i dodania #hashtag, który wymyślisz. W ten sposób sami tworzą Ci wartościowy content, a posty mogą zyskać większy zasięg.
„Dziękujemy za Twój zakup!” – brzmi nudno. Może spróbuj tak: „Dziękujemy, że wybrałeś naszą rodzinną firmę. Każde zamówienie wiele dla nas znaczy. Ciesz się swoją przesyłką.” Albo napisz wiadomość odręcznie.
Czujesz różnicę? :-)
Nie zapomnij o napisaniu imienia, podziękowania i podpisie.
Zamiast nudnej prośby o opinię, spróbuj konkretniejszego pytania, które skłoni klienta do działania: „Jak pachną Twoje nowe perfumy? Podziel się opinią i pomóż innym w wyborze.”
Tak właśnie prosimy o recenzję w naszym sklepie internetowym.
Zachęta do wystawienia opinii może być krótka i treściwa.
Uprość klientowi drogę do recenzji. Na przykład, tworząc kod QR lub skrócony link (np. bit.ly/chce-was-ocenic, który prowadzi bezpośrednio do formularza recenzji.
Nawet samo pudełko, w którym wysyłasz towar, może sprawić klientowi przyjemność. Twoim „polem do popisu” jest wieko kartonu, jego wypełnienie oraz taśma z nadrukiem.
Taśma może być świetnym miejscem na przekaz, który ucieszy klienta.
RADA: Jak najlepiej wykorzystać wieko pudełka? Zainspiruj się tutaj. Możesz też sprawdzić, jak oryginalnie mogą wyglądać Twoje taśmy z nadrukiem.
Ulotki wprawdzie wymagają więcej czasu na przygotowanie, ale wciąż działają skutecznie. Sklep z butami może do przesyłek dodawać informację o właściwej pielęgnacji obuwia skórzanego.
Bookbot dołącza do swoich przesyłek ulotkę z informacją, jak można zwrócić książki do dalszego obiegu.
Tip: Ulotki możesz przygotować w kilku wersjach i dołączać w zależności od tego, co dany klient kupił. Podobną strategię stosuje wydawnictwo Melvil – do zakupionych książek dorzuca informacje o nowościach albo bestsellerach.
Tematyczne ulotki do książek dorzuca np. nasze ulubione wydawnictwo Melvil.
Monitorowanie osiąganych celów nie musi być skomplikowane – wystarczy przypilnować kilka szczegółów:
Są sytuacje, na które nie masz wpływu – paczka może się spóźnić, dotrzeć uszkodzona czy obita. Jeśli jednak w środku klient znajdzie małą niespodziankę, jesteśmy przekonani, że takie nieprzyjemności szybciej pójdą w zapomnienie. :-)