Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 99 ze 100
Pakowanie i wysyłanie paczek to dla ciebie drobnostka? Może czas zrobić krok do przodu przed konkurencją i dodać drobnostkę do przesyłki dla klienta?
Jakikolwiek kontakt z klientem się liczy, nawet po skończonym zamówieniu. Pozytywne doświadczenie z zakupów i z obsługą klienta jest podstawą do ponownego skorzystania z twoich usług. Firma w ten sposób nie tylko tworzy swój pozytywny wizerunek, ale również zyskuje wiernych klientów. Jednak e-shopy niedocenianą jak ważne jest dbanie o klienta, chociaż to jedna z najważniejszych rzeczy w rozwoju e-shopu. Dlaczego?
Według wyników badań Dotcom Distribution (które można zyskać po wpisaniu adresu email) szansa ponownego zakupu w tym samym sklepie zwiększa się o 40%, jeśli klient dostanie podarunek do zakupu. Dlatego staranie się o dodatki do zakupów może na dłuższą metę zwiększać sprzedaż i obniżyć koszty akwizycji nowych klientów.
Upominek do zakupów jest super:
Znasz podstawy przedsiębiorczości? Inspiruj się naszymi radami i znajdź sposób, który będzie najlepszy dla ciebie.
Kupony można wysłać od razu dwa.
Według badań agencji STEM/MARK jednorazowy kupon wykorzysta 6/10 osób. Dlatego dodanie do przesyłki zniżki jest jednym z najlepszych sposobów jak zwiększyć sprzedaż. Wielkość zniżki oczywiście trzeba wyliczyć i dodać termin ważności. Z tego powodu osoba posiadająca zniżkę będzie czuła większą potrzebę jej wykorzystania. A jakie kupony najlepiej zaproponować? Żadna filozofia, na przykład:
Ekstra rada: Kupony można wysłać od razu dwa- jeden dla klienta a drugi dla przyjaciół. W ten sposób zyskamy kolejnego klienta.
Próbki to świetni pomocnicy, zwłaszcza gdyż wprowadzamy nowy produkt lub chcemy pokazać klientowi również inne, podobne produkty. Nawet najlepszy opis produktu nie zastąpi klientowi możliwości wypróbowaniu produktu. Zwłaszcza przy sprzedaży kosmetyków czy produktów spożywczych.
Katalogi tematyczne dodaje do książek nasze ulubione wydawnictwo Melvil.
Katalogi i ulotki, chociaż wymagają długiego czasu na przygotowanie, to jednak opłaca się je zrobić. Jak już klient znajdzie taki katalog czy ulotkę w swojej paczce to ją najprawdopodobniej przeczyta. Zwłaszcza ktoś, kto zajmuje się taką tematyką. Jeśli jednak często zmieniasz asortyment zastanów się jak często i jak dużo przygotowywać ulotek, żeby nie zostały bezużyteczne.
Extra rada: Ulotki można przygotować w różnych wersjach. Na przykład o kosmetyce do włosów dla kobiet, inną dla mężczyzn, inną o kosmetyce do ciała... i wkładać je do paczek zależnie od tego, kto i co kupił. Podobną strategię stosuje wydawnictwo Melvil. Na pewno doda do paczki ulotkę z polecanymi książkami według tej, którą zamawiasz.
Pamiętasz, kiedy ostatnio dostałeś coś w prezencie? Na pewno było ci miło i pewnie zastanawiałeś się jak się zrewanżować. Właśnie tak działają prezenty, a zwłaszcza w momencie, kiedy klient go nie oczekuje. W odróżnieniu od próbki, prezent nie wygląda jako chęć nakłonienia klienta do zakupu.
Extra rada: Klienci na pewno się pochwalą prezentem w mediach społecznościowych, o ile o nie dbasz. Zorganizuj konkurs, poproś klientów, aby dodawali posty ze specjalnym #hashtagiem. W ten sposób reklama napędza się sama a posty będą miały większą publiczność.
Nie zapomnij o życzeniach, podziękowaniu i podpisie.
Ta najbardziej osobista rzecz, którą możesz dać klientowi, to ręcznie napisane podziękowanie. Klient będzie wdzięczny, że poświęcasz mu swój czas oraz będzie czuć się wyjątkowo, gdy je zaadresujesz imiennie. Możesz mu podziękować za zakupy i życzyć miłych doznań z używania zakupionego produktu. Przykład możesz zobaczyć na zdjęciu. Jeśli nie masz tyle czasu wybierz dla kogo napiszesz takie podziękowanie. Polecamy życzenia pisać głównie nowym klientom, zaczną budować więź z twoją firmą już od początku.
Extra rada: Nie masz czasu na pisanie całej kartki? Kartkę z życzeniami wystarczy wydrukować i własnoręcznie podpisać.
Dodaj do paczki kartkę z prośbą o recenzję a zyskasz cenne referencje, dzięki którym twoja oferta będzie się sprzedawała sama. Recenzje są bardzo przekonujące – klient decyduje się o wiele szybciej dzięki nim, głównie dlatego, że można ufać, że wszystko będzie ok.
Drogę klienta do napisania recenzji uprość. Na przykład tym, że dodasz kod QR albo skrócony link (np. bit.ly/chce-cie-ocenic), który zawiedzie go od razu do formularza z recenzją.
Extra rada: Przy wymyślaniu tekstów bądź kreatyny. Zapytaj się „Jak się wyspałeś na materacu od nas“? a nie proste „napisz recenzję“. Daj klientowi upuścić wodze fantazji, ale pomóż mu w tym dobrymi pytaniami.
Nawet taśma klejąca może zrobić komuś radość.
Nawet samo pudełko, w którym wysyłasz towar, może stanowić dobry materiał na promocję. Tak samo jak wieczko, wypełnienie i taśma z nadrukiem. My na Święta zrobiliśmy taśmę z nadrukiem, na której wszystkim naszym klientom podziękowaliśmy. Jednak nawet logo wystarczy, żeby klient od razu miał w głowie co to za firma.
Zobacz więcej pomysłów na to, jak mogą wyglądać Twoje taśmy.
Pozytywne rozpieszczanie klientów może być fajną zabawą. Jeszcze fajniejsze są widzialne wyniki, kiedy klienci kupują ponownie. Dlatego już na początku postanów co dokładnie oczekujesz a potem swoje wysiłki oceń.
Kontrola spełnienia założonych celów wcale nie musi być skomplikowana. Wystarczy parę drobnostek, na które trzeba zwrócić uwagę. Dodałeś do paczki kody zniżkowe? Sprawdź w swoim systemie, ile kodów było zużytych i kiedy. Dołączasz ulotki? Dołącz do nich link i sprawdzaj jak często klient się z tego kodu loguje na stronę. W ten sposób łatwo sprawdzić zachowania klienta. Wysyłasz próbki? Dołącz specjalny link albo kod QR i również sprawdzaj, ile razy i jak często ktoś z niego skorzysta i czy ponawia zakupy.
Są rzeczy, których na które nie mamy wpływu. Paczka może mieć spóźnienie, przyjść uszkodzona. Jeśli jednak klient za niedogodności otrzyma od nas małe zadośćuczynienie to szybko zapomni o nich.