Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 99 ze 100
Twoja firma i produkty są na zielonej fali? Pierwszy i najważniejszy krok na drodze do zrównoważonego rozwoju masz za sobą. My pokażemy 7 sposobów jak o tym poinformować Twoich klientów.
To ma sens.
Z badań przeprowadzonych w europejskim środowisku e-commerce wynika, że zrównoważone opakowania są ważne dla 75% respondentów. Z kolei 35% uczestników badania w wieku 18-24 lat woli robić zakupy w mniejszych sklepach internetowych, które postrzegają jako bardziej przyjazne dla środowiska. Oczekuje się, że liczby te będą nadal rosły.
Zamiast plastikowego wypełnienia używasz papierowe? Paczkę zaklejasz papierową taśmą klejącą, pakujesz do materiałów kompostowalnych, albo Twoje produkty są przyjazne dla środowiska?
We wszystkich tych przypadkach dobrym pomysłem jest użycie naklejki, którą wystarczy nakleić na pudełko, torbę lub kopertę.
Naklejka w jasny i zwięzły sposób zademonstruje Twoją filozofię, którą możesz przedstawić szerzej na stronie internetowej lub na ulotce.
Samo pakowanie do kartonu nie jest oszczędne dla środowiska. Ale jeśli umieścisz naklejkę z prośbą o ponowne wykorzystanie kartonu, nadasz temu głębsze znaczenie.
Raz to za mało. Dzięki tej naklejce sklep internetowy zachęca klientów do ratowania planety poprzez ponowne wykorzystanie pudełka. Źródło: Etsy.com
Niech opakowanie mówi samo za siebie. Dzięki niestandardowym nadrukom możesz poinformować, że Twoje opakowanie jest degradowalne.
Na zdjęciu widać, że torba nie jest plastikowa, lecz wykonana z materiałów nadających się do kompostowania. Innymi słowy, jest to wskazówka dla klienta, jak posortować opakowanie, gdy nie jest ono już potrzebne. Do brązowego pojemnika z nim!
Na pierwszy rzut oka - plastikowa torba. Ale dzięki nadrukowi dowiesz się, że jest ona wykonana z materiału roślinnego, a więc nadaje się do kompostowania. Dlatego powinna trafić do brązowego pojemnika na bioodpady.
Nasza rada: Na swojej stronie internetowej zamieść instrukcje, w jaki sposób klienci powinni prawidłowo pozbywać się opakowań lub ponownie je wykorzystywać.
O swoim eco-friendly podejściu możesz poinformować świat również za pomocą taśmy s nadrukiem. Daj priorytet papierowej taśmie. W porównaniu z taśmą plastikową, w procesie recyklingu nie powstają żadne odpady.
Poinformuj o swoim eco-friendly podejściu za pomocą taśmy klejącej.
Tanim, prostym, a jednocześnie eleganckim środkiem komunikacji jest pieczątka.
Stemple mogą być małe i okrągłe, ale także duże i kwadratowe. W zależności od kształtu i długości tekstu, który ma się znaleźć na pieczątce. Przed wykonaniem stempla należy zastanowić się, na jakim materiale będzie wykonywany stempel.
Pieczątka z tekstem lub obrazkiem to tanie i skuteczne rozwiązanie pozwalające poinformować klientów, że opakowanie jest przyjazne dla środowiska.
Jeśli chcesz, aby Twoje opakowanie miało czysty design, pomocne mogą być etykiety papierowe. Dodaj na nie pieczątkę a całość naklej na zamówienie.
Używasz opakowań wielokrotnego użytku i pakujesz bez plastików? Zleć wykonanie pieczątki z symbolami, które mówią za Ciebie. Źródło: Etsy.com
Kwadratowe pieczątki z przyrodniczym motywem są w dzisiejszych czasach trendy. Źródło: Etsy.com
Chcesz przekazać więcej informacji? Napisz to klientowi w krótkim liście, który możesz dołączyć do zamówienia.
E-shop Naklíčeno.cz wielokrotnie otrzymywał złe opinie od klientów z powodu nieestetycznych opakowań. Odkąd zaczęli dołączać do przesyłek list z wyjaśnieniem, że starają się poddawać wypełnienia paczki recyklingowi, otrzymują wyłącznie pozytywne opinie.
Dzięki jednemu listowi udało się zmniejszyć liczbę złych recenzji i zwiększyć liczbę tych pozytywnych.
Firma Tululum produkuje tekstylia lniane, a do produktów dołącza list, w którym pisze o swojej filozofii, użytych materiałach i procesie produkcji.
W sklepie odzieżowym Youngprimitive klient przed złożeniem zamówienia wybiera, czy towar ma być wysłany w opakowaniu z recyklingu czy w plastikowej kopercie. Jest to jeden z elementów wpływających na pozytywne postrzeganie sklepu internetowego.
Sklep odzieżowy Youngprimitive pozostawia sposób pakowania klientowi. Przesyłki w opakowaniach papierowych są wysyłane za dodatkową opłatą.
We wpisie na blogu przekaż swoim klientom, jakie są wartości Twojej firmy i za czym się opowiadasz.
Tak właśnie robi to Econea, sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi. Na blogu wyjaśniają, jakich wypełniaczy używają, jak zabezpieczają delikatne towary lub jakiego rodzaju taśmy używają. Klienci dyskutują w komentarzach, chwaląc Econea za jej podejście i polecając inne gadżety zero waste.
,,Nie możemy sobie wyobrazić, że będąc sklepem internetowym, który sprzedaje produkty ekologiczne i naturalne oraz promuje zrównoważony styl życia, sami byśmy postępowali inaczej," mówi Pavel Milan Černý, założyciel sklepu internetowego.
Klienci w komentarzach pod wpisem chwalą firmę Econea.
Dowiedz się więcej o opakowaniach przyjaznych dla środowiska - sprawdziliśmy, jak pakuje 7 czeskich sklepów internetowych, które płyną na zielonej fali. Zobacz, jak wygląda zrównoważone pakowanie w ich wersji - Opakowania ekologiczne w praktyce: Oto jak pakuje się 7 czeskich sklepów internetowych.
Trzymamy kciuki, aby wprowadzone zmiany sprawiły radość Tobie i Twoim klientom.