Rabat dla zarejestrowanych klientów do 10%
Opineo: otrzymaliśmy ocenę 99 ze 100
Na pewno znasz to z drugiej strony: przyjdzie Ci paczka a w niej jeden produkt zapakowany do paru warstw opakowania na wzór matrioszki. Zanim dotrzesz do środka to musisz się nieźle natrudzić. Albo miała przyjść paczka z kremem a kurier zamiast małej paczki przyniósł wielki karton a w nim był tylko jeden mały krem.
Nie czyń bliźniemu tego, co sam nie chcesz, aby czyniono Tobie.
W tym artykule pokażemy jak overpacking wygląda w praktyce i policzymy o ile zwiększa to cenę paczki.
Kiedy do pakowania towaru używasz o wiele większego opakowania, albo nadmierną ilość materiału opakowaniowego, to nazywa się overpackingiem.
W ten sposób firmy nie tylko płacą więcej za opakowanie, ale w wyniku tego powstaje więcej śmieci, a do tego niezadowolony klient często pisze negatywne komentarze na Internecie.
Przykłady z życia mówią same za siebie. Wybraliśmy parę przykładów opakowań, które na pewno nie będą się podobały klientowi:
Pakowanie à la matrioszka. Towar o małych rozmiarach jest w małym kartoniku, który jest włożony do dużego kartonu, który jest przeznaczony do transportu. Tutaj wszystko jest źle.
Ponownie – nieadekwatnie duży rozmiar kartonu do rozmiaru przedmiotu. W tym przypadku bez wypełniacza. Może się stać, że karton podczas transportu się zgniecie a towar nie dotrze do klienta.
Dramatyczny scenariusz: przy rozpakowywaniu klient przetnie fakturę i niechcący rozetnie zapakowany produkt. Ta sytuacja jest nieprzyjemna dla klienta, a w ten sposób krytyczna dla samego e-shopu.
Jeśli powyższe obrazki poprawiły Państwu humor, to ten na pewno zniknie po wyliczeniu ile takie paczki kosztują.
Za nieadekwatne opakowanie możesz zapłacić nawet o 59 % więcej, niż potrzeba. Sprawdźmy to na przykładzie – będziemy pakować 3 szklane butelki.
Butelki damy do nieadekwatnie dużego kartonu. Aby całość odpowiednio wypełnić musimy użyć dużo materiału wypełniającego – folię bąbelkową i poduszki powietrzne.
Czym większy karton, tym więcej potrzeba materiału wypełniającego, co summa summarum zwiększa cenę paczki nawet o parę złotych.
Materiał opakowaniowy | Ilość | Cena |
Taśma klejąca | 150 cm | 0,06 zł |
Poduszki powietrzne | 13 szt. | 1,62 zł |
Folia bąbelkowa | 50 cm | 0,37 zł |
Karton 300x300x200mm | 1 szt. | 1,55 zł |
Razem | 3,6 zł/szt. |
Chociaż butelki są zapakowane bezpiecznie i przygotowane do transportu bez uszkodzenia, to takie pakowanie jest zbyt drogie.
Tym razem butelki pakujemy do kartonu, którego rozmiary są w sam raz do rozmiarów butelek. Każdą butelkę pakujemy do paru warstw folii bąbelkowej a następnie wkładamy do paczki i układamy tak, aby się nie ruszały.
Materiał opakowaniowy | Ilość | Cena |
Taśma klejąca | 100 cm | 0,04 zł |
Folia bąbelkowa | 200 cm | 1,48 zł |
Karton 300x150x150mm | 1 szt. | 0,74 zł |
Razem | 2,26 zł/szt. |
Towar jest zapakowany bezpiecznie i nie ma potrzeby dodatkowego pakowania i zużywania większej ilości materiału opakowaniowego. A do tego takie pakowanie oszczędza środowisko poprzez zmniejszenie ilości śmieci.
Powyżej zademonstrowaliśmy, że na samym opakowaniu możesz stracić nawet 1,28 zł. Prawdziwa cena jest jednak o wiele większa, jeśli liczymy również koszty niepieniężne.
Jednym z problemów jest to, że zbytecznie powstaje ogromna ilość śmieci, które w najlepszym wypadku trafią do recyklingu, w tym gorszym – do spalarni.
Kolejne koszty powstają podczas transportu. Kurierzy zamiast towaru przewożą powietrze – większa objętość kartonów i większa waga paczki zwiększa cenę wysyłki oraz ilości zużytego paliwa.
Sposób pakowania towaru oddziałuje na klienta. Dlatego warto się postarać: