Rozcestník

Jesteśmy online.Połączenie:
Pusty koszyk
 

Produkty w koszyku

Overpackaging – czasami mniej znaczy więcej

Autorem jest Sonia dnia 7. 7. 2021

Na pewno znasz to z drugiej strony: przyjdzie Ci paczka a w niej jeden produkt zapakowany do paru warstw opakowania na wzór matrioszki. Zanim dotrzesz do środka to musisz się nieźle natrudzić. Albo miała przyjść paczka z kremem a kurier zamiast małej paczki przyniósł wielki karton a w nim był tylko jeden mały krem.

Nie czyń bliźniemu tego, co sam nie chcesz, aby czyniono Tobie.

Overpackaging - zbytečné množství obalů

W tym artykule pokażemy jak overpacking wygląda w praktyce i policzymy o ile zwiększa to cenę paczki.
 

Co to jest overpackaging

Kiedy do pakowania towaru używasz o wiele większego opakowania, albo nadmierną ilość materiału opakowaniowego, to nazywa się overpackingiem.

W ten sposób firmy nie tylko płacą więcej za opakowanie, ale w wyniku tego powstaje więcej śmieci, a do tego niezadowolony klient często pisze negatywne komentarze na Internecie.

Przykłady z życia mówią same za siebie. Wybraliśmy parę przykładów opakowań, które na pewno nie będą się podobały klientowi:

Overpackaging - zbytečné množství obalů

Pakowanie à la matrioszka. Towar o małych rozmiarach jest w małym kartoniku, który jest włożony do dużego kartonu, który jest przeznaczony do transportu. Tutaj wszystko jest źle.

 

Malý předmět uvnitř zbytečně velké krabiceMalý předmět uvnitř zbytečně velké krabice

Ponownie – nieadekwatnie duży rozmiar kartonu do rozmiaru przedmiotu. W tym przypadku bez wypełniacza. Może się stać, że karton podczas transportu się zgniecie a towar nie dotrze do klienta.

 

Špatně zabalená zásilka

Dramatyczny scenariusz: przy rozpakowywaniu klient przetnie fakturę i niechcący rozetnie zapakowany produkt. Ta sytuacja jest nieprzyjemna dla klienta, a w ten sposób krytyczna dla samego e-shopu.

Jeśli powyższe obrazki poprawiły Państwu humor, to ten na pewno zniknie po wyliczeniu ile takie paczki kosztują.
 

Ile overpackaging tak naprawdę kosztuje?

Za nieadekwatne opakowanie możesz zapłacić nawet o 59 % więcej, niż potrzeba. Sprawdźmy to na przykładzie – będziemy pakować 3 szklane butelki.

Wariant 1: drogie pakowanie

Butelki damy do nieadekwatnie dużego kartonu. Aby całość odpowiednio wypełnić musimy użyć dużo materiału wypełniającego – folię bąbelkową i poduszki powietrzne.

Czym większy karton, tym więcej potrzeba materiału wypełniającego, co summa summarum zwiększa cenę paczki nawet o parę złotych.

Materiał opakowaniowyIlośćCena
Taśma klejąca150 cm0,06 zł
Poduszki powietrzne13 szt.1,62 zł
Folia bąbelkowa50 cm0,37 zł
Karton 300x300x200mm1 szt.1,55 zł
Razem 3,6 zł/szt.

 

Lahve připravené na zabalení

Overpacakging příklad

Chociaż butelki są zapakowane bezpiecznie i przygotowane do transportu bez uszkodzenia, to takie pakowanie jest zbyt drogie.
 

Wariant 2: idealne pakowanie

Tym razem butelki pakujemy do kartonu, którego rozmiary są w sam raz do rozmiarów butelek. Każdą butelkę pakujemy do paru warstw folii bąbelkowej a następnie wkładamy do paczki i układamy tak, aby się nie ruszały.

Materiał opakowaniowyIlość Cena
Taśma klejąca100 cm0,04 zł
Folia bąbelkowa200 cm1,48 zł
Karton 300x150x150mm1 szt.0,74 zł
Razem 2,26 zł/szt.

 

Lahve připravené na zabalení

Zásilka ve správně velké krabice

Towar jest zapakowany bezpiecznie i nie ma potrzeby dodatkowego pakowania i zużywania większej ilości materiału opakowaniowego. A do tego takie pakowanie oszczędza środowisko poprzez zmniejszenie ilości śmieci.
 

Cierpi nie tylko portfel, ale również natura

Powyżej zademonstrowaliśmy, że na samym opakowaniu możesz stracić nawet 1,28 zł. Prawdziwa cena jest jednak o wiele większa, jeśli liczymy również koszty niepieniężne.

Jednym z problemów jest to, że zbytecznie powstaje ogromna ilość śmieci, które w najlepszym wypadku trafią do recyklingu, w tym gorszym – do spalarni.

Kolejne koszty powstają podczas transportu. Kurierzy zamiast towaru przewożą powietrze – większa objętość kartonów i większa waga paczki zwiększa cenę wysyłki oraz ilości zużytego paliwa.
 

Jak więc znaleźć najlepszy ekonomicznie i ekologicznie wariant?

Sposób pakowania towaru oddziałuje na klienta. Dlatego warto się postarać:

Produkty wspomiane w artykułe