Regulamin sklepu internetowego
Sprzedawca: SECUPACK s.r.o., z siedzibą pod adresem Syrovice 688, 664 67 Syrovice, Czechy, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Brnie pod numerem C 58766, posiadająca NIP: PL5263233690, niniejszym udostępnia regulamin zakupów w Sklepie internetowym dostępnym pod adresem: www.top-opakowania.pl.
Regulamin obowiązuje od dnia 1.4.2025 i zastępuje wszelkie poprzednie wersje regulaminu. Poprzednia wersja regulaminu jest dostępna tutaj.
Ze Sprzedawcą można skontaktować się za pośrednictwem:
a) poczty elektronicznej pod adresem: info@top-opakowania.pl;
b) telefonu pod numerem: +48 334 454 612; lub
c) tradycyjnej poczty pod adresem: SECUPACK s.r.o., Hala prologis Syrovice, DC1, Syrovice 688, 664 67 Syrovice.
1. Postanowienia wstępne
1.1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa wzajemne prawa i obowiązki Stron powstałe w związku z umową sprzedaży („Umowa sprzedaży”) zawartą pomiędzy Sprzedawcą
a inną osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną („Kupujący”) za pośrednictwem Sklepu internetowego www.top-opakowania.pl („Sklep internetowy” lub „Sklep”), za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w innej formie. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy sprzedaży.
1.2. Niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu mogą mieć zastosowanie wyłącznie do Kupujących będących Konsumentami. Konsument to osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Postanowienie dotyczy wyłącznie Konsumenta, jeżeli zostało to wyraźnie zaznaczone w jego treści.
2. Zamawianie towarów
2.1. Informacje o towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.
2.2. Sprzedawca nie gwarantuje natychmiastowej dostępności wszystkich towarów prezentowanych w Sklepie internetowym. Aktualna, orientacyjna dostępność jest wskazana przy każdym towarze.
2.3. W celu zamówienia towaru Kupujący dodaje towar do koszyka i wypełnia formularz zamówienia, który zawiera w szczególności informacje o:
a) zamawianych towarach;
b) sposobie płatności za towary i preferowanej metodzie dostawy
c) kosztach związanych z dostawą towarów; oraz
d) danych Kupującego (obejmujących co najmniej imię, nazwisko lub nazwę firmy oraz dane kontaktowe).
2.4. Kupujący może złożyć zamówienie bez rejestracji lub po zalogowaniu się do konta użytkownika. Za pośrednictwem konta użytkownika Kupujący może przeglądać historię swoich zamówień i inne szczegóły dotyczące zakupów w Sklepie internetowym.
2.5. Przed sfinalizowaniem zamówienia w Sklepie internetowym, Kupujący może sprawdzić i zmodyfikować dane, które podał w procesie składania zamówienia w celu poprawienia ewentualnych błędów.
2.6. Dane podane w zamówieniu złożonym poprzez wysłanie formularza zamówienia są uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe. W przypadku zamawiania towarów drogą elektroniczną, Kupujący zobowiązany jest do podania danych określonych w punkcie 2.3 Regulaminu.
2.7. Sprzedawca może w każdej chwili zażądać dodatkowego potwierdzenia zamówienia Kupującego (np. pisemnie lub telefonicznie).
2.8. Umowę sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą uważa się za zawartą, gdy:
a) Sprzedawca wysłał potwierdzenie przyjęcia zamówienia na adres e-mail Kupującego; lub
b) Sprzedawca wysłał powiadomienie o wysyłce zamówionych towarów na adres e-mail Kupującego; lub
c) Sprzedawca faktycznie dostarczył Kupującemu zamówione towary,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
2.9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dostarczenia mniejszej ilości towarów, niż wskazano w zamówieniu, po uprzednim powiadomieniu o tym fakcie Kupującego. Jeśli Strony nie uzgodnią w ciągu 10 dni od daty powiadomienia terminu dostawy pozostałych towarów, zobowiązanie Sprzedawcy do dostawy wygaśnie, a odpowiednia część Umowy sprzedaży ulega automatycznemu rozwiązaniu. Sprzedawca zwróci wówczas Kupującemu w terminie 14 dni kalendarzowych odpowiednią część ceny zakupu za niedostarczone towary, o ile cena ta została uprzednio zapłacona przez Kupującego. Dostawa towarów w wielu partiach nie może wiązać się z żadnymi dodatkowymi opłatami, chyba że Kupujący i Sprzedawca wyraźnie uzgodnią inaczej.
2.10. Ceny prezentowane są w Sklepie internetowym przy poszczególnych towarach bez podatku VAT lub z podatkiem VAT, w zależności od ustawień preferencji Kupującego. Sprzedawca może zmienić cenę towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym. Aktualna cena konkretnego zamówionego towaru jest zawsze wyświetlana w koszyku.
2.11. Cena podana przy każdym produkcie nie obejmuje kosztów dostawy (opakowania, wysyłki i opłaty za pobraniem, jeżeli Kupujący wybrał taką formę płatności). Wraz z ceną zakupu Kupujący musi również uiścić koszty związane z pakowaniem i dostawą towarów wskazanych w Sklepie internetowym i wyświetlanych Kupującemu podczas tworzenia zamówienia.
2.12. Kupujący może anulować swoje zamówienie bez podania przyczyny przed zawarciem Umowy sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
2.13. W wyjątkowych sytuacjach Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezawarcia Umowy sprzedaży lub odstąpienia od już zawartej Umowy sprzedaży nawet po otrzymaniu przez Kupującego od Sprzedawcy potwierdzenia przyjęcia lub wysyłki zamówienia, jeżeli cena zakupu zamówionych towarów podana w Sklepie internetowym jest lub była oczywiście nieprawidłowa. Obejmuje to w szczególności przypadki, w których podana cena towarów wyraźnie odbiega od zwykłej ceny lub w których podana cena towarów nie zawiera jednej lub więcej cyfr lub zawiera jedną lub więcej dodatkowych cyfr.
2.14. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezawarcia Umowy Sprzedaży lub odstąpienia od już zawartej Umowy Sprzedaży w przypadku, gdy zamówiony przez Kupującego towar błędnie widnieje w Sklepie internetowym jako dostępny w magazynie, a Sprzedawca nie może go dostarczyć Kupującemu z powodu faktycznej niedostępności.
3. Dostawa towarów
3.1. O ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej z Kupującym, towary będą dostarczane Kupującemu przez przewoźników współpracujących ze Sprzedawcą. Kupujący dokonuje wyboru sposobu dostawy wybierając spośród dostępnych opcji podczas składania zamówienia w Sklepie internetowym. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do skorzystania z usług innego przewoźnika, o czym poinformuje Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku, gdy sposób dostawy został uzgodniony w oparciu o wymagania Kupującego i różni się od opcji zaproponowanych przez Sprzedawcę, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z takim sposobem dostawy.
3.2. Zamówione towary zostaną dostarczone tak szybko, jak to możliwe, w zależności od dostępności i możliwości operacyjnych Sprzedawcy. Przybliżony czas dostawy jest zawsze wyświetlany w koszyku przed złożeniem zamówienia.
3.3. W przypadku niedostępności określonych towarów Kupujący zostanie odpowiednio poinformowany o przedłużeniu terminu dostawy.
3.4. Jeżeli zgodnie z Umową kupna Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towarów do miejsca wskazanego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towarów w momencie dostawy. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru zgodnie z Umową kupna, Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży. Sprzedawca może również obciążyć Kupującego, jeśli Kupujący nie jest Konsumentem, wszelkimi szkodami majątkowymi powstałymi w wyniku naruszenia przez Kupującego obowiązku przyjęcia towaru (w szczególności kosztami dostawy, opakowania itp.).
3.5. Towary uważa się za dostarczone z chwilą ich dostarczenia na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu. Datą dostawy towaru jest data odbioru towaru przez Kupującego lub osobę przez niego wyznaczoną.
3.6. Koszty dostawy różnią się w zależności od wybranej metody dostawy.
3.7. Cena zakupu towarów i wszystkie powiązane koszty mogą zostać zapłacone w całości:
a) osobiście w placówce Sprzedawcy gotówką lub kartą płatniczą;
b) za pobraniem w miejscu dostawy towarów;
c) przelewem na konto bankowe Sprzedawcy; lub
d) za pośrednictwem systemu płatności dostępnego w Sklepie internetowym Sprzedawcy.
3.8. Sprzedawca nie wymaga od Kupującego kaucji ani innych podobnych płatności, chyba że w danym przypadku Strony ustaliły inaczej.
3.9. Paragon fiskalny (faktura) jest wysyłany do Kupującego w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego w dniu wysyłki towaru. Kupujący wyraża zgodę na elektroniczną formę przesłania faktury.
3.10. Prawo własności towarów przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru towarów lub z chwilą pełnej zapłaty ceny zakupu towarów i związanych z tym kosztów z opakowaniem i dostawą towarów, w zależności od tego, co nastąpi później. Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności towarów do momentu uiszczenia przez Kupującego pełnej ceny zakupu i związanych z nią kosztów.
3.11. W przypadku osobistego odbioru towaru w zakładzie Sprzedawcy, ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru towaru lub z chwilą, w której Sprzedawca umożliwił Kupującemu odbiór towaru, a Kupujący był zobowiązany do odbioru towaru, ale tego nie uczynił.
3.12. W przypadku dostawy towaru przez przewoźnika, ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą przekazania towaru przez Sprzedawcę pierwszemu przewoźnikowi w celu transportu do Kupującego. Jeżeli Kupującym jest Konsumentem, zasada określona w zdaniu poprzednim ma zastosowanie wyłącznie w sytuacji, gdy Konsument zlecił dostawę towaru przewoźnikowi niezaoferowanemu przez Sprzedawcę; w przeciwnym razie ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Konsumenta dopiero z chwilą odbioru towaru.
3.13. Odbierając towar od przewoźnika, Kupujący musi sprawdzić, czy opakowanie towaru jest nienaruszone i niezwłocznie powiadomić przewoźnika o wszelkich uszkodzeniach. Kupujący nie jest zobowiązany do odbioru przesyłki od przewoźnika w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń opakowania, które wskazują na ingerencję w zawartość przesyłki. Podpisując list przewozowy, Kupujący potwierdza, że opakowanie przesyłki zawierającej towar jest nienaruszone.
4. Odbiór osobisty
4.1. Jeśli Kupujący wybierze odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy jako metodę dostawy zamówionych towarów wraz z płatnością przy odbiorze, Sprzedawca zarezerwuje towary do odbioru przez Kupującego na okres 5 dni roboczych od zawarcia Umowy sprzedaży. Jeśli Kupujący nie odbierze towarów w tym terminie, Umowa sprzedaży zostanie automatycznie rozwiązana, chyba że Strony uzgodnią inaczej.
5. Prawa wynikające z niezgodności towaru z umową; reklamacje
5.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Kupującego, jeżeli sprzedany Towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
5.2. Sprzedawca zapewnia Konsumentowi, że towary są wolne od wad w momencie ich przekazania Konsumentowi. Sprzedawca gwarantuje w szczególności, że w momencie odbioru towaru przez Konsumenta:
a) towar ma właściwości uzgodnione przez Strony; w przypadku braku takiego uzgodnienia odnoszącego się do konkretnego rodzaju towaru, towar ma takie właściwości, jakie opisał Sprzedawca lub producent lub jakich oczekiwał Konsument, biorąc pod uwagę charakter danego towaru;
b) towary nadają się do wykorzystania w celu określonym przez Sprzedawcę lub w celu, w jakim towary tego rodzaju są zwykle wykorzystywane;
c) jakość lub konstrukcja towarów odpowiada uzgodnionej próbce lub modelowi, jeżeli taka jakość lub konstrukcja została określona na podstawie uzgodnionej próbki lub modelu; oraz
d) towary spełniają wymagania określone w przepisach prawa.
5.3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady nie dotyczy
a) zużycia towaru spowodowanego jego normalnym używaniem,
b) wad towaru sprzedanego po obniżonej cenie uzgodnionej ze względu na wadę oraz
c) wad towaru używanego, które są zgodne ze stopniem zużycia i eksploatacji, jeśli towar posiadał tę wadę w momencie przejęcia go przez Kupującego.
5.4. Kupujący może dochodzić roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli zgłosił wadę Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki po tym, jak miał możliwość zbadania towaru i wykrycia wady, poprzez zidentyfikowanie wady lub powiadomienie o sposobie jej ujawnienia się.
5.5. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem, jest on uprawniony do skorzystania z prawa wynikającego z wady towaru w ciągu 24 miesięcy od jego odbioru. Jeżeli wada ujawni się w ciągu 24 miesięcy od odbioru, domniemywa się, że towar był wadliwy już w momencie odbioru.
5.6. Kupujący dochodzi praw z tytułu niezgodności towaru z umową od Sprzedawcy w jeden z następujących sposobów:
a) za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem https://www.top-opakowania.pl/reklamacja;
b) wysyłając wiadomość e-mail zawierającą dane identyfikacyjne Kupującego, numer zamówienia i paragonu fiskalnego, identyfikację towarów, opis wady i zgłoszone roszczenie; lub
c) osobiście w placówce Sprzedawcy.
5.7. Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania reklamacji pocztą elektroniczną z podaniem daty jej otrzymania. W przypadku złożenia reklamacji osobiście, potwierdzenie zostanie przekazane osobiście.
5.8. W przypadku złożenia reklamacji pocztą elektroniczną, Kupujący zobowiązany jest przesłać Sprzedawcy reklamowany towar do oceny. Kupujący ponosi koszt dostarczenia towaru do Sprzedawcy. W przypadku uznania reklamacji przez Sprzedawcę, Sprzedawca zapłaci Kupującemu koszt dostarczenia reklamowanego towaru, ale tylko do wysokości najtańszego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sprzedawcę. Przesyłka za pobraniem nie może być wykorzystana jako sposób dostarczenia towaru w związku z reklamacją - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niepodjęcia takiej przesyłki. Dotyczy polskich konsumentów: Kupujący udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera towar od Konsumenta na jego koszt. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni.
5.9. Sprzedawca rozpatruje reklamacje złożone przez Kupującego będącego Konsumentem w terminie 14 dni.
5.10. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
5.11. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca rozpatrzy reklamację na własny koszt - tj. odbierze towar, usunie wadę w rozsądnym terminie po odebraniu towaru, zdemontuje, ponownie zamontuje lub wymieni towar. Następnie Sprzedawca poinformuje o tym Konsumenta, korzystając ze sposobu kontaktu podanego przy zgłoszeniu reklamacji. Jeżeli Konsument nie odbierze towaru w rozsądnym terminie po powiadomieniu go o takiej możliwości, Kupujący poniesie koszty przechowywania towaru i inne związane z tym koszty.
5.12. Konsument może zażądać stosownego obniżenia cen lub odstąpić od umowy, jeżeli:
a) Sprzedawca odmówił lub nie usunął wady w rozsądnym terminie lub jest oczywiste, że wada nie może zostać usunięta w rozsądnym terminie bez znacznych trudności dla Konsumenta;
b) wada ujawnia się wielokrotnie; lub
c) wada stanowi istotne naruszenie umowy.
5.13. Prawa Kupujących, którzy nie są Konsumentami, wynikające z wadliwego wykonania, podlegają Kodeksowi cywilnemu Republiki Czeskiej (ustawa 89/2012), w szczególności sekcjom od 2099 do 2117.
5.14. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada rzeczy jest nieistotna.
5.15. Sprzedawca nie udziela żadnej dodatkowej gwarancji na towary.
6. Odstąpienie od umowy
6.1 Prawo do odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentom. Poniższe postanowienia punktu 6 nie mają zastosowania do Kupujących będących przedsiębiorcami.
6.2. Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania towaru, pod warunkiem, że Umowa sprzedaży została zawarta za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Jeżeli Umowa sprzedaży dotyczy dostawy kilku części, termin ten rozpoczyna bieg w dniu odbioru ostatniej dostawy towarów. Zasady określone w kolejnych ustępach mają zastosowanie wyłącznie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta w terminie 14 dni zgodnie ze zdaniem pierwszym.
6.3. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy m.in.:
a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
6.4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży musi zostać wysłane do Sprzedawcy w wyżej określonym terminie. W celu odstąpienia od Umowy Konsument może skorzystać z formularza udostępnionego przez Sprzedawcę pod następującym linkiem: https://www.top-opakowania.pl/zwrot-towaru. Konsument może również przesłać odstąpienie od Umowy sprzedaży na adres e-mail lub adres pocztowy Sprzedawcy.
6.5. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi koszty związane ze zwrotem towaru do Sprzedawcy, chyba że w konkretnej sytuacji uzgodniono inaczej ze Sprzedawcą. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi otrzymanych środków, zanim Konsument nie zwróci towaru lub nie udowodni, że towar został odesłany.
6.6. Jeżeli Konsument otrzymał już i przyjął towar, powinien odesłać go do siedziby Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży.
6.7. Konsument odpowiada wobec Sprzedawcy tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do zapoznania się z jego charakterem, właściwościami i funkcjonalnością.
6.8. Po otrzymaniu zwróconych towarów, Sprzedawca niezwłocznie oceni ich stan. Aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy, zwrócone towary muszą być nieuszkodzone, bez śladów użytkowania i kompletne (w tym z dostarczonymi akcesoriami).
6.9. Jeżeli Konsument spełni wszystkie powyższe warunki odstąpienia od Umowy sprzedaży, Sprzedawca zwróci zapłaconą cenę zakupu, w tym koszty dostawy. Jeżeli jednak Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci Kupującemu (konsumentowi) koszty dostarczenia rzeczy w wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi dostarczenia rzeczy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży lub w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał rzecz od Konsumenta, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi później. Sprzedawca zwróci środki otrzymane od Konsumenta w taki sam sposób, w jaki otrzymał je od Konsumenta, chyba że uzgodniono inaczej. Konsument jest zobowiązany do zapewnienia Sprzedawcy współpracy niezbędnej do wypełnienia obowiązków Sprzedawcy wynikających z obowiązujących przepisów podatkowych - np. potwierdzenie otrzymania noty kredytowej itp.
7. Zwroty
7.1. Kupujący może zażądać od Sprzedawcy umożliwienia zwrotu zakupionych towarów,
a tym samym rozwiązania Umowy sprzedaży w ciągu dziewięćdziesięciu (90) dni od daty odbioru towarów. Możliwość żądania zwrotu towarów na podstawie niniejszego punktu 7 Regulaminu ma zastosowanie do Konsumenta dodatkowo obok jego prawa do odstąpienia od umowy na podstawie punktu 6 Regulaminu.
7.2. Kupujący może zażądać zwrotu towarów i rozwiązania Umowy sprzedaży zgodnie z niniejszym punktem 7 tylko wtedy, gdy może zwrócić Sprzedawcy towary nieuszkodzone, bez śladów użytkowania i kompletne (w tym akcesoria).
7.3. Żądanie zwrotu towaru należy przesłać Sprzedawcy w terminie zgodnym z punktem 7.1 Regulaminu za pomocą formularza udostępnionego przez Sprzedawcy pod następującym linkiem: https://www.top-opakowania.pl/zwrot-towaru. Warunki zwrotu towaru do Sprzedawcy zostaną uzgodnione w zależności od konkretnych okoliczności sprawy pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
7.4. Jeżeli Sprzedawca, po otrzymaniu i sprawdzeniu towarów, wyrazi zgodę na żądanie Kupującego dotyczące zwrotu towarów zgodnie z niniejszym punktem 7 Warunków, Umowa sprzedaży w odniesieniu do danych towarów zostanie rozwiązana. Sprzedawca powiadomi Kupującego w odpowiedni sposób o przyjęciu żądania. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę zakupu zwróconych towarów w zakresie, w jakim została ona już zapłacona. Kupujący jest zobowiązany do zapewnienia Sprzedawcy niezbędnej współpracy w celu wypełnienia obowiązków Sprzedawcy wynikających z obowiązujących przepisów podatkowych - np. potwierdzenie otrzymania faktury korygującej etc.
8. Postanowienia końcowe
8.1. W przypadku zaistnienia sporu konsumenckiego pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem wynikającego z Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, gdy spór nie może zostać rozwiązany za porozumieniem stron, Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do podmiotu uprawnionego, w szczególności:
Czeska Inspekcja Handlowa
Główny Inspektorat - dział ADR
Gorazdova 1969/24, 120 00 Praga 2, Czechy
Email: adr@coi.cz, strona internetowa: adr.coi.cz
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK)
Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
E-mail: uokik@uokik.gov.pl, strona internetowa: www.uokik.gov.pl
Państwowa Inspekcja Handlowa (PIH)
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
ul. Henryka Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa
E-mail: ih_warszawa@wiih.org.pl, strona internetowa: https://wiih.org.pl/
8.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia niniejszego Regulaminu.
8.3. Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności (siła wyższa).
8.4. Jeśli stosunek związany z korzystaniem ze Strony Sklepu Internetowego lub stosunek prawny oparty na Umowie sprzedaży zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), stosunek ten podlega prawu polskiemu w przypadku Konsumentów, a spoty będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy, natomiast w pozostałych przypadkach - prawu czeskiemu, a wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe sądy Republiki Czeskiej. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) jest wyraźnie wyłączona zgodnie z art. 6 Konwencji. Żadne z postanowień Regulaminu nie służy pozbawieniu lub ograniczeniu ochrony Konsumenta na mocy bezwzględnie obowiązujących norm prawa miejsca zwykłego pobytu Konsumenta. W przypadku sporu, zastosowanie mają przepisy zapewniające ochronę Konsumenta zgodne z bezwzględnie obowiązującymi normami prawa miejsca zwykłego pobytu Konsumenta.
Koniec Regulaminu sklepu internetowego