Drogowskaz

Jesteśmy online.Połączenie:
Pusty koszyk
 

Produkty w koszyku

Opakowania na wymiar: Kiedy warto zainwestować?

Autorem jest Sonia dnia 6. 3. 2025

Większość sklepów internetowych pakuje do standardowych pudełek, woreczków lub kopert. Są uniwersalne, łatwo dostępne i korzystne cenowo. 

Mimo to istnieją sytuacje, gdy opakowania w rozmiarze na miarę lub z nadrukiem są lepszym wyborem - czy to ze względu na ochronę towarów, czy budowanie marki.

Sprawdźmy, kiedy i dlaczego taka inwestycja się opłaca i jak to obliczyć.


Opakowania na miarę to nie tylko modny trend, ale również mogą Ci pomóc w budowaniu marki i w obniżeniu kosztów.

Dlaczego warto mieć opakowania na zamówienie?

  • Lepsza ochrona produktów - dokładnie dopasowane opakowanie zapewni, że towar w pudełku się nie poruszy.
  • Profesjonalny wygląd - spersonalizowane opakowanie "gra na emocjach" klienta i wspiera lojalność.
  • Mniejsze zużycie wypełnień - przestrzeni w pudełku jest w sam raz, więc nie marnujesz niepotrzebnie wypełnień. 
  • Efektywniejsze przechowywanie - dobrze dobrane wymiary i typy opakowań zaoszczędzą miejsce, ułatwią manipulację i usprawnią procesy w magazynie.

RADA: Na razie produkcja kartonowych pudełek na miarę Ci się nie opłaca? W takim przypadku mogą Ci się przydać pudełka z regulowaną wysokością. Są elastyczne i dzięki przygotowanym rowkom łatwo dostosujesz je do nawet pięciu różnych wysokości.

Ile kosztują opakowania na miarę i kiedy inwestycja się zwróci?

Na początku licz się z wyższymi kosztami. Trzeba zapłacić za produkcję, a jeśli zdecydujesz się na opakowania z nadrukiem, to również za grafikę i matrycę drukarską.

W ofercie zawsze uwzględniamy wiele czynników i konkretne wymagania klienta, więc napisz do nas, a my obliczymy cenę.

Jak już teraz możesz obliczyć oszczędności dzięki pudełkom na miarę?

Odpowiedz sobie na te pytania:

  • Ile rocznie płacisz za materiał wypełniający? Jeśli opakowania na miarę wyeliminowałyby zużycie wypełnień, możesz od razu obliczyć oszczędność.
  • Ile reklamacji rozpatrujesz z powodu uszkodzonych towarów? Opakowania na zamówienie mogą zmniejszyć liczbę uszkodzonych przesyłek podczas dostawy.

Pokażemy to na przykładzie.

Wyobraź sobie, że sklep internetowy z kosmetykami wysyła 1000 paczek miesięcznie w standardowych kartonowych pudełkach o wymiarach 300×200×150 mm. Wypełnienie jednej paczki papierowym wypełnieniem Fastpaper kosztuje około 66 gr.

Miesięczne koszty wypełnienia 1000 paczek wynoszą więc ok 660 zł.

Dzięki pudełkom na zamówienie objętość zużytego wypełnienia może się zmniejszyć nawet o 70%. To szacunek oparty na doświadczeniach z przejściem na opakowania na miarę. Dokładna liczba oczywiście zależy od produktu i od tego jak się uda zmniejszyć wolną przestrzeń poprzez modyfikację pudełek.

Liczmy więc 1000 paczek × 0,20 zł na paczkę = 200 zł/miesiąc.

Całkowitą oszczędność obliczymy jako różnicę między pierwotnymi miesięcznymi kosztami a kosztami po optymalizacji pudełek. Czyli 660 zł – 200 zł = 460 zł/miesięcznie. Roczna oszczędność 5580 zł.


Dzięki pudełkom na miarę możesz zaoszczędzić nawet 70% wypełnienia.

Jeśli początkowe koszty produkcji pudełek wynosiłyby na przykład 5000 zł, to inwestycja zwróciłaby się w niecałe 11 miesięcy, a to tylko dzięki oszczędności na wypełnieniu.

A jeśli uwzględnimy mniejszą liczbę reklamacji z powodu uszkodzonych towarów, zwrot z inwestycji może być jeszcze szybszy.
 

Kiedy ma sens inwestować w opakowania na miarę?

Często pakujesz produkty o nietypowych kształtach lub delikatne towary? Dzięki specjalnej konstrukcji, przegródkom i innym rozwiązaniom zmniejszy się ryzyko uszkodzenia podczas transportu.


Pudełka z przegródkami lepiej chronią delikatne towary niż zwykłe pudełka.

Planujesz przenieść pakowanie na wyższy poziom? Opakowania z dopracowanym nadrukiem zaprezentują produkt za Ciebie. 


Pudełko prezentowe na zamówienie nie tylko chroni zawartość, ale także podkreśla ekskluzywność towaru i zwiększa jego atrakcyjność.

Jeśli wysyłasz setki czy tysiące przesyłek miesięcznie, inwestycja w opakowania na zamówienie się opłaci. Przy produkcji opakowań na zamówienie obowiązuje prosta zasada - im więcej opakowań zamówisz, tym niższa będzie cena za sztukę.

Poprzez opakowania możesz komunikować się z klientami. Na przykład, gdy chcesz powiedzieć, że Twój sklep internetowy jest pro eko. O innych możliwościach przeczytaj w artykule 7 sposobów, jak powiedzieć klientom, że pakujesz w sposób zrównoważony.


Prosty nadruk, którym powiesz klientowi, że pakujesz do pudełek użytych ponownie.

Nie wiesz, co robić lub na razie nie masz jasnej koncepcji? Chętnie wyślemy Ci próbki i rozwiniemy Twoje pomysły. Wystarczy, że się z nami skontaktujesz.